Τετάρτη, 16 Μαΐου 2012

Το Μουσικό Σχολείο Αμυνταίου προχωράει με Τηλεκπαίδευση


Στις  11/5/2012  το Μουσικό Σχολείο Αμυνταίου σε συνεργασία με την Εστία Γνώσης Χαλκίδας  του Κέντρου Παιδαγωγικής Έρευνας  πραγματοποίησε  διδασκαλία μέσω Τηλεκπαίδευσης.
Μαθητές μας ,της Γ΄ Γυμνασίου και Α΄Λυκείου , μαζί με μαθητές από Λύκειο στη Χαλκίδα παρακολούθησαν μαθήματα  Φιλολογίας και Αστροφυσικής. Ειδικότερα  ο κ. Μαντάς , σύμβουλος Φιλολόγων Εύβοιας, παρουσίασε τη ζωή και το έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με αφορμή τα 100 χρόνια από το θάνατο του ΄΄ Αγίου των γραμμάτων΄΄. Ακολούθησε συζήτηση μαθητών και καθηγητή.
Σε δεύτερη παρουσίαση ο διδάκτορας του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Αντωνίου εισήγαγε τους μαθητές στη μαγεία της αρχιτεκτονικής του σύμπαντος , προσεγγίζοντας ειδικότερα  τον Ήλιο και τη σχέση του με το πλανήτη Γη.
Πορευόμαστε ήδη  στην πλήρη αξιοποίηση του τεχνολογικού εξοπλισμού του σχολείου μας και αυτό μας γεμίζει αισιοδοξία για  αποτελεσματικότερη μάθηση και ευρύτερη μόρφωση.

Τρίτη, 15 Μαΐου 2012

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στο Δημοτικό Σχολείο

(Εισήγηση στη Διημερίδα του Γυμνασίου Αμυνταίου για τη Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση στις 11 Μαΐου 2012)
Όλγα Μούσιου-Μυλωνά
Σχολική Σύμβουλος Π.Ε. Φλώρινας

Η σεξουαλικότητα αποτελεί σημαντική διάσταση της όλης λειτουργίας και συμπεριφοράς του ανθρώπου και είναι σύμφυτη με την ανθρώπινη υπόσταση. Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στα άλλα έμβια όντα η ανθρώπινη σεξουαλικότητα, πέραν της αναπαραγωγικής της σκοπιμότητας, συνυπάρχει, συλλειτουργεί και συνυφαίνεται με τις νοητικές, κοινωνικές και ψυχοσυναισθηματικές λειτουργίες του ανθρώπου καθορίζοντας πολλές φορές τις βασικές επιλογές και συμπεριφορές του. Δηλαδή, η ερωτική ορμή του ανθρώπου περνάει από το φίλτρο του συναισθήματος, των κοινωνικών εμπειριών και των νοητικών διεργασιών, ακόμα κι αν αυτό δεν είναι άμεσα ορατό ή αντιληπτό.

Η σεξουαλικότητα του παιδιού, όπως διαβεβαιώνουν και οι ειδικοί επιστήμονες, ενυπάρχει υπόρρητη από την ώρα που γεννιέται και αφυπνίζεται σταδιακά από την παιδική ηλικία με κορύφωση στην εφηβεία. Στο σημαντικό αυτό διάστημα το παιδί αποκτά την ταυτότητα του φύλου του μαζί με την ταυτότητα της όλης προσωπικότητάς του. Κατά συνέπεια, η σεξουαλική αγωγή είναι απαραίτητη από την παιδική ηλικία, ώστε να αποκτήσει ο άνθρωπος τις σωστές γνώσεις για το σώμα του και τις λειτουργίες του, αλλά και για ολόκληρο τον εαυτό του. Να μάθει, δηλαδή, να αγαπάει, να φροντίζει και να προστατεύει το σώμα του, να γνωρίζει τη σημασία των γεννητικών του οργάνων, καθώς και να καταλαβαίνει τις φυσιολογικές και ψυχολογικές του ανάγκες, τις επιθυμίες του και τα συναισθήματά του.

Όλα τα παραπάνω αποσκοπούν στην επίγνωση του εαυτού μας, στην υιοθέτηση σωστών συμπεριφορών, ώστε να εκφραστεί η σεξουαλικότητα με έναν τρόπο κοινωνικά αποδεκτό και υγιή, και στοχεύουν στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, όπως ο αυτοσεβασμός και ο αλληλοσεβασμός, στην οργάνωση μιας υγιούς, καλά δομημένης και ολοκληρωμένης προσωπικότητας. Αυτό είναι αναγκαίο να πραγματοποιείται από τη γέννηση ενός παιδιού και καθ΄όλη τη διάρκεια της βιολογικής, ψυχοσυναισθηματικής και κοινωνικής του ανάπτυξης δίνοντάς του τα κατάλληλα εφόδια που αντιστοιχούν στο ηλικιακό, γνωστικό και συναισθηματικό του επίπεδο.

Για να επιτευχθούν όλοι αυτοί οι στόχοι είναι καθοριστική η συμβολή των γονιών, του σχολείου, του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος και της πολιτείας. Τον πρώτο ρόλο στη ζωή ενός παιδιού έχει η οικογένειά του και ειδικότερα, οι γονείς του. Από εκεί ξεκινάει το παιδί να χτίζει μία υγιή σχέση με το σώμα του και τον εαυτό του. Από εκεί παίρνει τα πρώτα του ερεθίσματα και μηνύματα για τη ζωή, τον εαυτό του, τους άλλους γύρω του και τον κόσμο και μαθαίνει να διαχειρίζεται τη σεξουαλικότητά του. Δυστυχώς, ένα τείχος προκαταλήψεων και στερεοτύπων, αλλά και η σχετική άγνοια διαχείρισης του θέματος, εμποδίζει πολλές φορές τους γονείς να ενημερώσουν σωστά τα παιδιά τους και να τα υποστηρίξουν στην εμπέδωση της σεξουαλικής τους ταυτότητας.

Έπειτα, έρχεται το σχολείο, όχι μόνο για να προσφέρει ακαδημαϊκές γνώσεις, αλλά για να υπηρετήσει έναν σπουδαίο ρόλο, να συμβάλει στην κοινωνικοποίηση του παιδιού, στην απόκτηση κοινωνικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων επικοινωνίας και συναναστροφής με τους άλλους ανθρώπους (συμμαθητές-εκπαιδευτικούς).

Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, με πρωταγωνιστές τον εκπαιδευτικό, ως πρότυπο και πρόσωπο αναφοράς για τους μαθητές του, και τους γονείς ως συμμετέχοντες, κρίνεται σκόπιμο να συντελείται ξεκινώντας από το δημοτικό μία συντονισμένη, οργανωμένη και καλά δομημένη μάθηση και ευαισθητοποίηση του παιδιού για τον εαυτό του. Με άλλα λόγια, ένα παιδί από την ηλικία των πέντε-έξι χρόνων είναι απαραίτητο να εξοικειώνεται και να μαθαίνει με επιστημονικό τρόπο και ταυτόχρονα προσαρμοσμένο στην ηλικιακή του φάση, στις ανάγκες του και τις δυνατότητές του, για την ανατομία και τη φυσιολογία των οργάνων του, τη φροντίδα τους, τη σημασία τους στην αναπαραγωγική διαδικασία, τη μοναδικότητα του σώματός του και της ύπαρξής του, τις ομοιότητές του με τα παιδιά του ίδιου φύλου και τις διαφορές του με τα παιδιά του αντίθετου φύλου, τις σχέσεις του με τους σημαντικούς ανθρώπους στη ζωή του, αλλά και όσα θα το βοηθήσουν να αναπτύξει υγιείς διαπροσωπικές και διαφυλικές σχέσεις στο μέλλον ως ενήλικος.

Επιπλέον, είναι σημαντικό το παιδί να αρχίζει σταδιακά να αφουγκράζεται τον εαυτό του (σκέψεις και συναισθήματα), να επικοινωνεί με τους άλλους, είτε αυτοί είναι οι γονείς του, είτε ο δάσκαλός του, είτε οι συνομήλικοι και οι φίλοι του , είτε άλλα πρόσωπα του περιβάλλοντός του. Να μάθει νε σέβεται τον εαυτό μου, να τον φροντίζει και να τον προστατεύει, τον ελέγχω κάνοντας σωστές επιλογές και αποφεύγοντας καταστάσεις που μπορεί να ενέχουν κινδύνους για την ομαλή εξέλιξή του.

Μιλώντας στο σχολείο για τέτοια θέματα – ταμπού δίνουμε στα παιδιά την ευκαιρία να λύσουν απορίες και να εξωτερικεύσουν θέματα που τους ενδιαφέρουν και που ίσως δεν τολμούν να συζητήσουν ακόμα και με τους γονείς τους. Καταπίεση, επιπλήξεις, τιμωρία, άγνοια ή ημιμάθεια, ενοχή και έλλειψη συναισθηματικών σχέσεων μπορεί να ταλανίζουν ακόμα και παιδιά του Δημοτικού και να αποτελούν δυνητικά το υπόβαθρο μιας μοναχικής ή διαστροφικής σεξουαλικά ενήλικης ζωής (αγοραίος έρωτας, σαδιστική συμπεριφορά, βιασμοί, παιδοφιλία, αιμομιξία, κλπ.), αλλά ενδεχομένως και να οδηγήσουν στην απώλεια της υγείας και της ίδιας της ζωής.

Η ελληνική εκπαίδευση είναι χρόνια αδιάφορα σιωπηλή στο θέμα αυτό και το έχει αφήσει στη διακριτική ευχέρεια των εκπαιδευτικών. Και ενώ τα Ελληνόπουλα πηγαίνουν στην Πρώτη Δημοτικού νομίζοντας πως τα παιδιά τα φέρνει ο πελαργός, οι συμμαθητές τους στη Βρεττανία έχουν ήδη ξεκινήσει από την ηλικία των πέντε ετών την ειδική διδασκαλία που τους βοηθά να συνειδητοποιήσουν τις αλλαγές στο σώμα τους, συμπεριλαμβάνοντας ως υποχρεωτικό το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο, σε μια προσπάθεια να περιοριστούν οι ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες στην εφηβεία που έχουν λάβει διαστάσεις επιδημίας στην Αγγλία.

Η επιστημονική κοινότητα της χώρας μας θεωρεί ότι κάτι ανάλογο πρέπει να γίνει στα ελληνικά σχολεία. Η έγκαιρη έναρξη της σεξουαλικής αγωγής στο σχολείο επιβάλλεται στην εποχή μας για πολλούς λόγους. Καταρχήν, τα παιδιά έχουν πολλαπλές και πρώιμες σεξουαλικές «εμπειρίες» και «πληροφορίες» από την τηλεόραση και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ξεκινούν νωρίτερα τις σεξουαλικές επαφές, ενώ η άγνοια για μεθόδους προφύλαξης και αντισύλληψης οδηγεί όχι μόνο σε ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, αλλά και σε έξαρση των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων.

Για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών εκπονήθηκε το πρωτοποριακό πρόγραμμα «Σεξουαλική Αγωγή και Διαφυλικές Σχέσεις» από το 2008, με στόχο να συμβάλει στην προαγωγή της ψυχικής και σεξουαλικής υγείας, καθώς η σχολική ηλικία θεωρείται η κατάλληλη για να λάβει το παιδί τα πρώτα ερεθίσματα που θα συντελέσουν στην ομαλή ψυχοσεξουαλική του ανάπτυξη, και επρόκειτο να αρχίσει να διδάσκεται από τη σχολική χρονιά 2009-2010. Στο πλαίσιο του προγράμματος δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό, με τίτλο «Σεξουαλική αγωγή και διαφυλικές σχέσεις» για παιδιά από 6-8 και 8-12 ετών, και «Ψυχική υγεία - διαπροσωπικές σχέσεις» για τους «μπόμπιρες» της εκπαίδευσης, από επιστημονικό επιτελείο 13 διακεκριμένων επιστημόνων με επικεφαλής τον νευρολόγο-ψυχίατρο κ. Θ. Ασκητή. Τα βιβλία πήραν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και έπειτα τον δρόμο της εκτύπωσης για να εισαχθούν στο πρόγραμμα του δημοτικού σχολείου, στο πλαίσιο της «ευέλικτης ζώνης».

Πρόκειται για δύο ξεχωριστές εκπαιδευτικές ενότητες, που η μια αφορά την καθαυτό σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και η άλλη την ψυχική υγεία των παιδιών. Το ένα βιβλίο, με τη διττή θεματολογία, αφορά τους μαθητές της Α΄ μέχρι και της Γ΄ τάξης και το άλλο τους μαθητές από την Δ΄ μέχρι και την ΣΤ΄ τάξη. Τα μικρά παιδιά εισάγονται ομαλά στη γνώση της ανατομίας του σώματός τους, στο πώς ήρθαν στον κόσμο, στη διαφορετικότητα των γεννητικών οργάνων αγοριού και κοριτσιού, στην υγιεινή και τη φροντίδα του σώματός τους, αλλά και στα θέματα της οικογένειας, των φίλων και της σχολικής κοινότητας.

Σκοπός των δημιουργών της σειράς των βιβλίων είναι να μεταδώσουν την απαραίτητη γνώση στα παιδιά κυρίως με σκίτσα, αφού ειδικά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους είναι δύσκολο να κατανοήσουν με λόγια τα βασικά νοήματα, και βασικό ρόλο στη διεξαγωγή του προγράμματος διαδραματίζει η συνεργατική σχέση του εκπαιδευτικού με τους γονείς, καθώς η συνδρομή των γονιών και η ενημέρωσή τους συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων του προγράμματος, στην έγκυρη πληροφόρηση και τη διαμόρφωση υγιών στάσεων ζωής του παιδιού.

Το εγχειρίδιο για τους δασκάλους είχε αποσταλεί στις 58 Διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της Ελλάδας, αλλά το μάθημα της ψυχικής υγείας και σεξουαλικής αγωγής δεν έχει ακόμα συμπεριληφθεί στο σχολικό πρόγραμμα. Το ζήτημα διχάζει την ελληνική κοινωνία, η οποία αποτελείται από υπέρμαχους του ελεύθερου παιδαγωγικού κλίματος, αλλά και από συντηρητικούς πυρήνες, που θα αντιδρούν σε μια τέτοια εξέλιξη.

Ασφαλώς, το ζήτημα δεν είναι απλό και οφείλουμε να το προσεγγίσουμε με ιδιαίτερη ευαισθησία και την ανάλογη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς, επειδή ερωτήματα για τη σεξουαλικότητα από τους μαθητές μπορεί να προκύψουν κάθε στιγμή, αναγκάζονται αυτοσχεδιάζοντας να δίνουν απαντήσεις. Απαιτείται όλοι οι εκπαιδευτικοί να είναι επιμορφωμένοι στο συγκεκριμένο αντικείμενο και να υποστηρίζονται με εκπαιδευτικό υλικό, γιατί η διαχείρισή του στο Δημοτικό Σχολείο ιδιαίτερα απαιτεί και ευστοχία και ευγλωττία από τη μεριά του εκπαιδευτικού, ώστε να δώσει την ανάλογη με την ηλικία και τις ανάγκες του παιδιού πληροφόρηση, χωρίς να γίνει αφορμή για διακωμώδηση ή για παρεκτροπή.

Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση είναι ένα καίριο θέμα που πρέπει να το προσεγγίσουμε με σοβαρότητα και χωρίς προκαταλήψεις, γιατί αφορά σε μια σειρά από προβληματικές καταστάσεις, που σχετίζονται με τη σωματική και ψυχική υγεία. Οι εκατοντάδες χιλιάδες αμβλώσεις που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο στην Ελλάδα από κορίτσια από 14 ως 18 ετών, οι χιλιάδες φορείς ποικίλων σεξουαλικών νοσημάτων που δεν είναι ιάσιμα, η έξαρση του AIDS, η υπογεννητικότητα των ζευγαριών και οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν πίσω από μια έκλυτη σεξουαλική συμπεριφορά είναι η καμπάνα του κινδύνου που κρούει ηχηρά και μας υπενθυμίζει ότι πάνω από όλα οφείλουμε να στηρίξουμε τις νέες γενιές να έχουν μια πιο σαφή και ξεκάθαρη άποψη για ένα τόσο βασικό θέμα.

Η εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης είναι ένα καυτό και δύσκολο ζήτημα, γιατί δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί στο ελληνικό σχολείο ούτε πρόχειρα ούτε αποσπασματικά. Χρειάζεται ένα ολοκληρωμένο επιστημονικό πλαίσιο, που θα διασφαλίζει την ορθή προσέγγιση του ζητήματος.

Αξίζει, όμως, να το επιχειρήσουμε, γιατί μόνο έτσι θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας να διαχειριστούν καλύτερα την προσωπική τους ζωή και να προστατέψουν την υγεία τους. Να κατανοήσουν ότι η σεξουαλική δραστηριότητα είναι μια εξαιρετικά πολύτιμη και σπουδαία υπόθεση που σχετίζεται άμεσα με βαθιές συναισθηματικές ανάγκες του ανθρώπου, εμπλέκεται με το όλο αξιακό του σύστημα και βιώνεται ολοκληρωτικά μέσα από μια σωστή ερωτική σχέση. Και αυτή η ερωτική σχέση που στην πληρότητά της είναι μια από τις ισχυρότερες απολαύσεις του ανθρώπου, ταυτισμένη με τη χαρά και τη δύναμη της ζωής, θα πρέπει να περνάει από το φίλτρο του συναισθήματος, της γνώσης και της λογικής, ώστε να είναι μόνο πηγή ικανοποίησης και ευτυχίας για τον καθένα!

ΟΕΝΕΦ-Δελτίο Τύπου για το τριήμερο δράσεων του Ομίλου.


Ο Όμιλος Ενεργών Νέων Φλώρινας έχοντας ως στόχο τη συμμετοχή των νέων σε δράσεις πολιτιστικού ενδιαφέροντος και την ανάληψη πρωτοβουλιών που προάγουν την ψυχική υγεία, οργανώνει για τους μικρούς μας φίλους το «Παιχνιδαγωγείο: Από την Ιδέα στην Έκφραση», ένα τριήμερο δράσεων γεμάτο φαντασία, δημιουργικότητα και παιχνίδι!

Το τριήμερο αυτό είναι αφιερωμένο στους μαθητές των δημοτικών σχολείων του δήμου μας. Σκοπός μας είναι να ενθαρρύνουμε τη δημιουργικότητα των παιδιών, να ενισχύσουμε την φαντασία τους, την ποιοτική έκφραση του δυναμικού τους και να τα ωθήσουμε σε υγιούς τρόπους ψυχαγωγίας. Η μάθηση δεν συντελείται μόνο στα σχολικά θρανία. Οι δημιουργίες, το παιχνίδι, το εικαστικό παιχνίδι είναι τρόποι μάθησης, που συμβάλλουν τόσο στη γνωστική όσο και στην κοινωνική τους ανάπτυξη.

Καλούμε τα παιδιά να γίνουν  παραμυθάδες, να εκθέσουν τις καλλιτεχνικές τους δημιουργίες και να παίξουν. Οι ημερομηνίες διεξαγωγής είναι 18, 19 & 20 Μαΐου.

Το πρόγραμμα αναλυτικά:

«Παιχνιδαγωγείο: Από την Ιδέα στην Έκφραση»

Παρασκευή 18 Μαΐου 2012
«Ελάτε να παραμυθιαστούμε»

Η Δόξα Κωτσαλίδου μας προσκαλεί να αφήσουμε την φαντασία μας ελεύθερη και να δημιουργήσουμε το δικό μας παραμύθι. Μαζί της ο Βαγγέλης Μεϊμάρης.

Ώρα:  6μμ
Χώρος: Οδός Ονείρων
Διεύθυνση: Λεωφόρος Κ. Καραμανλή 66


Σάββατο 19 Μαΐου 2012
"Παιδική δημιουργία"

Ελάτε να θαυμάσετε εικαστικές δημιουργίες φτιαγμένες από τα παιδιά δημοτικών σχολείων του Δήμου μας. Παράλληλα θα γίνει έκθεση βιβλίου, ενώ θα έχουμε την ευκαιρία να μάθουμε παίζοντας!

Ώρα: 6μμ
Χώρος: Ποτάμι, περιοχή Βαρόσι


Κυριακή 20 Μαΐου 2012
" Ποιος θέλει να γίνει βασιλιάς; "

Οι μικροί μας φίλοι θα έχουν την ευκαιρία να παίξουν το γνωστό σε όλους παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού,  ένα παιχνίδι που περιέχει γρίφους, δράση και φαντασία. 

Ώρα: 6μμ
Χώρος: Ν. Πάρκο

Ελάτε να μάθουμε, να φτιάξουμε, να παίξουμε!!!



Για τον Όμιλο Ενεργών Νέων Φλώρινας
Σοφία Μουρτζούκου
Κωνσταντίνα Γαζέα

: Έγκριση Προγράμματος Διαφημιστικής Προβολής της Π.Ε. Καστοριάς 2012


Ας εμφανίσει και η Φλώρινα κάτι παρόμοιο. Ποτέ δεν έκανε κάτι ανάλογο και πάντα δικαιολογούνταν ότι δεν δίνονταν χρήματα για τέτοιες περιπτώσεις. Ίσως δεν ξέραν ότι υπάρχει και η νόμιμη οδός για να εξασφαλίσουν χρήματα, αλλά αν το έκαναν νόμιμα θα έπρεπε και να τα μοιράσουν νόμιμα! Και έγγραφα σαν το παρακάτω, έχω πολλά τα τελευταία χρόνια, πάντα από τους άλλους νομούς της Δυτ. Μακεδονίας!!!





Ο Αντιπεριφερειάρχης Καστοριάς

Έχοντας υπόψη :
1) Τις διατάξεις του Π.Δ. 261/1997 (ΦΕΚ 186 Α΄) «Για τη Διαφάνεια στην διαφημιστική προβολή του Δημοσίου και ευρύτερου δημοσίου τομέα από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης»
2) Την ηλεκτρονική αίτηση έγκρισης του προγράμματος της Π.Ε. Καστοριάς προς το Υπουργείο Εσωτερικών, Γ.Γ. Επικοινωνίας-Ενημέρωσης, με κωδικό αίτησης 727
3) Την με αριθμ’ πρωτ.3069/7-2-2012 απόφαση έγκρισης του Προγράμματος Διαφημιστικής Προβολής της Π.Ε. Καστοριάς, από το τμήμα Διοικητικής Εποπτείας ΜΜΕ, της Γ.Γ. Ενημέρωσης & Επικοινωνίας
4) Την υπ’ αρίθμ. 315/12 απόφαση της 10ης συνεδρίασης της Οικονομικής Επιτροπής

                                              Ε ι σ η γ ε ί τ α ι
Στο Περιφερειακό Συμβούλιο το ετήσιο πρόγραμμα  διαφημιστικής προβολής της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς με την παραγωγή ραδιοτηλεοπτικών μηνυμάτων και έντυπων καταχωρήσεων για την πληρέστερη ενημέρωση και ενεργοποίηση των πολιτών σε θέματα  κοινωνικού ενδιαφέροντος, ύψους 30.000 €, για το έτος 2012, οι δαπάνες του οποίου θα είναι σύμφωνες με τις διατάξεις του Π.Δ. 261/97 και των άλλων προαναφερόμενων σχετικών εγγράφων.

H Π.Ε Καστοριάς θέλοντας να συμβάλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των πολιτών σε θέματα που την αφορούν, βοηθώντας στην ανάδειξη και ενίσχυση του θεσμού της, επιθυμεί για το 2012 την ανάδειξη θεμάτων όπως: προστασία περιβάλλοντος, πυροπροστασία, λειψυδρία, απασχόληση και ανεργία, προστασία καταναλωτών, προστασία δημόσιας υγείας, οδηγίες αντιμετώπισης ακραίων καιρικών φαινομένων καθώς και άλλων συναφούς περιεχομένου που άπτονται του γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος και τονώνουν την κοινωνική αλληλεγγύη μεταξύ των πολιτών.

Η ανωτέρω δαπάνη ύψους 30.000€, βάση του άρθρου 4 του Π.Δ. 261/1997 πρέπει να κατανεμηθεί σε 40% τουλάχιστον σε έντυπα μέσα και 10% τουλάχιστον σε ραδιοφωνικά μέσα ενημέρωσης. Η δαπάνη της ΠΕ Καστοριάς, που θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό της,  βάση των αναγκών του Νομού και της απήχησης των μέσων στην περιοχή, θα κατανεμηθεί σε 12.000€ στα τηλεοπτικά μέσα, 12.000€ σε έντυπα μέσα και 6.000€ σε ραδιοφωνικά μέσα ενημέρωσης.

Ο Αντιπεριφερειάρχης  Καστοριάς                                                                      
                                        
                                                 
                                                                                           Δημήτριος Σαββόπουλος

Ομιλία Βιβής Κοσκοσά στην παράσταση του Χοροθεάτρου - ΛΕΣΧΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ ΦΛΩΡΙΝΑΣ


Αγαπητοί φίλοι,

Σας καλοσωρίζουμε στην παράσταση του Χοροθεάτρου της Λέσχης Πολιτισμού. 
Η Λέσχη Πολιτισμού με τα τόσα τμήματά της αγκαλιάζει 300 παιδιά και ενήλικες και είναι όπως λέει και ο πρόεδρός μας ένα σχολείο Δημιουργίας και Πολιτισμού.
Οι Σύλλογοι γενικά και ο δικός μας Σύλλογος, η Λέσχη, είναι μεγάλα παράθυρα της ψυχής μας προς τον κόσμο.
Μέσα σ’ ένα περιβάλλον των τραπεζιτών, του Μεγάλου κεφαλαίου και της πολιτικής απάτης, όπου παίζουν στα ζάρια τις ζωές μας και την πατρίδα μας, εμείς μπορούμε να αντιπαραθέσουμε το δικό μας περιβάλλον του πολιτισμού και της αλήθειας της ψυχής μας. Χρειάζεται,  σε μια περίοδο επιβαλλόμενης κρίσηςκαι νέου πολέμου, να κρατήσουμε ψηλά τα οράματά μας.
Συνεχώς, χρόνια, παλεύουν να ισοπεδώσουν τη συνείδησή μας,  να επισκιάσουν  με την ψευτιά, το ποιοτικό με το χυδαίο και να μας πείσουν τελικά  πως πρέπει να καταπιούμε ή να μιμηθούμε ό,τι ψευτιά και ό,τι φτηνιάρικο μας πουλάνε. Μια ολόκληρη βιομηχανία φτηνού θεάματος, φτηνής μουσικής, ψεύτικης τέχνης, ψεύτικου λόγου έχει ξεχυθεί να εξαγοράσει τη συνείδησή μας.
Και πραγματικά, είμαι περήφανη γιατί όλα αυτά τα χρόνια, το Χοροθέατρο με τη δουλειά του και τις παραστάσεις του δεν υποτάχτηκε σ’ αυτά.
Πιστεύω πως ο χορός δεν είναι μίμηση και αντιγραφή ξενόφερτων θεαμάτων.
Αν δεν έχεις όραμα και δική σου άποψη τότε θα πιθηκίζεις. Αυτό όμως δεν είναι δημιουργία. Δημιουργία σημαίνει εκφράζω αυτά που με συγκινούν και διαπερνούν τη ψυχή μου.
Και πράγματι νιώθω τυχερή που γεννήθηκα σ’ αυτόν τον τόπο, που σμίγει στη μουσική, στο τραγούδι, στην ποίηση, στην τέχνη η Ανατολή με τη Δύση, ενώ ταυτόχρονα σμίγουν και αναδεικνύονται οι πόθοι και τα οράματα αυτού του λαού. Έτσι έχω ένα υπέροχο υλικό να στηρίξω την δημιουργία μου: την Έντεχνη Ελληνική Μουσική και την Ποίηση, χωρίς να απαρνιέμαι μουσικές από άλλους λαούς με κριτήριο πάντα την αλήθεια και την ποιότητα.

Τέλος
Να ευχαριστήσω τους συνεργάτες της παράστασης που τα ονόματά τους αναγράφονται στο πρόγραμμα. Χωρίς την πολύτιμη συμβολή τους δεν θα είχαμε το αποτέλεσμα που θέλουμε.


Πάνω απ’  όλα να ευχαριστήσω και να πω, πόσο πολύ  αγαπώ όλα τα μέλη του Χοροθεάτρου που με ψυχή και αγάπη δούλεψαν και δημιούργησαν μαζί μου αυτή την παράσταση.
Πιστεύω πως κέρδισαν κάτι πολύ σημαντικό: έμαθαν  να δουλεύουν με συνέπεια και να χαίρονται αυτό που δημιουργούν. Και πρέπει να είναι περήφανα, γι’  αυτό που θα παρουσιάσουν.
Έχουμε βέβαια και τις όμορφες δημιουργίες των μαθητριών, που αναδεικνύουν την αισθητική τους και αυτό που μαθαίνουν στο Χοροθέατρο. Μία από αυτές τις παρουσιάσεις είναι διασκευή από μία χορευτική ταινία. Είναι καλό το αποτέλεσμα και δουλεμένο με μεράκι, όμως επιμένω πως αν έκαναν κάτι δικό τους, θα ήταν νομίζω καλύτερο.
Το τελευταίο ευχαριστώ το κρατώ για τη συνεργάτη μου, τη Φανή Βράντση. Είναι πολύ συνεπής,  ιδιαίτερα εργατική αλλά κυρίως ταλαντούχα. Χαίρομαι την παλιά μου μαθήτρια να την βλέπω να ανεβαίνει και διαπιστώνω την κοινή αισθητική που έχουν οι χορογραφίες μας, που πραγματικά δεν ξεχωρίζει κανείς ποιο είναι το δικό μου και ποιο το δικό της μέρος. Υπάρχει μια υπέροχη συνομιλία και επικοινωνία.
Να μιλήσω επίσης για τα δύο τελευταία τμήματα  6 και 7, που τα πλαισιώνουν ταλαντούχες κοπέλες που πραγματικά μπόρεσαν να αναδείξουν τις χορογραφίες. Δούλεψαν σκληρά και επιβεβαιώνουν ότι ο χορός δεν είναι επίδειξη σώματος αλλά κυρίως έκφραση ψυχής.


Σας ρίχνουμε,  λοιπόν,  μια γέφυρα επικοινωνίας και χαιρόμαστε που θα ζήσουμε μαζί την αποψινή παράσταση.

Ευχαριστώ.

Δημος Αμυνταιου- Μεταφορα μερας λαικης αγορας

Λόγω της εορτής των Αγ. Κωνσταντίνου & Ελένης, πολιούχων της πόλης Αμυνταίου στις 21-05-2012, η Λαϊκή Αγορά Αμυνταίου μεταφέρεται και θα διεξαχθεί το Σάββατο 19-05-2012.

Ο Δήμαρχος Αμυνταίου

α/α Ο Αντιδήμαρχος
Γεώργιος Ψαλλίδας

Παρασκευή, 11 Μαΐου 2012

ΠΟΔΗΛΑΤΡΕΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ



Απευθυνόμαστε στον καθημερινό ποδηλάτη, ποδηλάτισσα, που θέλουν να ποδηλατήσουν στην όμορφη φύση της Φλώρινας.
Θα οργανώσουμε μικρές διαδρομές στην αρχή, για να γνωριστούμε και για να γίνουμε περισσότεροι
Το σίγουρο είναι ότι θα περνάμε όμορφα, κάνοντας πετάλι
Στόχος της ομάδος
Είναι η προβολή του ποδηλάτου ως εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, ως μέσο άσκησης, ως μέσο συμφιλίωσης και γνωριμίας των πολιτών.
Στην πόλη μας αλλά και σε πολλές πόλεις το κυκλοφοριακό αποτελεί πλέον πρόβλημα, υποβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής μας, την ηρεμία μας, απειλώντας ακόμα και την ασφάλεια μας, είτε είμαστε με το ποδήλατο είτε είμαστε πεζοί.
Διεκδικούμε
την αναγνώριση του ποδηλάτου ως ισότιμο μέσο μετακίνησης,
την ανάγκη ύπαρξης ποδηλατοδρόμων, ποδηλατολωρίδων στους κεντρικούς δρόμους και δρόμων ήπιας κυκλοφορίας για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια,
την ανάγκη δημιουργίας θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων γύρω από το κέντρο, περισσότερων και φαρδύτερων πεζοδρομίων, τα οποία θα εξυπηρετούν πεζούς, ποδηλάτες αλλά και οδηγούς (μια και όταν παρκάρουν το ΙΧ τους, μετατρέπονται και αυτοί σε πεζούς)
Σας καλούμε όλους και όλες για να γνωριστούμε και να ξεκινήσουμε μαζί.
Θα χρειαστείτε είναι ένα ποδήλατο ένα παγουράκι με νερό και ένα χαμόγελο.
Τα υπόλοιπα θα τα βρούμε στη διαδρομή…

Κυριακή, 6 Μαΐου 2012

ΕΘΝΟΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ν. ΦΛΩΡΙΝΑΣ: ΟΔΟΣ Ι. ΑΡΤΗ , 27/04/12 ,  -  16: 40   Αναφορικά...


ΕΘΝΟΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ Ν. ΦΛΩΡΙΝΑΣ:
ΟΔΟΣ Ι. ΑΡΤΗ , 27/04/12 ,  -  16: 40


Αναφορικά με τις ανακοινώσεις του Δήμου Φλώρινας για την αποκατάσταση των δρόμων στην πόλη και την τωρινή κατάσταση των οδών και ιδιαίτερα της Ι. Άρτη ο κ. Βένος Μαντουλίδης αφού μας στέλνει μια σειρά φωτογραφιών με τα αποτελέσματα της σκόνης, σχολιάζει ως εξής: ..... Α !!!!! και που΄στε.... αφήστε τις ανόητες δικαιολογίες του τύπου : α) " Έχει ληφθεί απόφαση για πλήρη αποκατάσταση" β) " δεν έχουν βγει τα ασφαλτικά. . . ." γ) " δεν υπάρχουν πόροι" ......αν ο κάθε «αρμόδιος» ζούσε στην Ι. Άρτη η αν υπήρχε αυτή η κατάσταση έξω από το δημαρχείο , θα είχαμε αυτή τη αισχρή αντιμετώπιση επί μήνες ή μήπως με ένα μαγικό τρόπο θα είχαν ξεφυτρώσει τα «ασφαλτικά»;
Μήπως αρκούσαν - σε πρώτη φάση - μερικοί κουβάδες πίσσα στα σωστά σημεία και ένα αξιοπρεπές πλύσιμο μαζί με την απομάκρυνση των χαλικιών και μετά να είχαμε την ευτυχία των ασφαλτικών; ... Και για να τα λέμε όλα... Με ποιά κριτήρια έγινε το κατά τα αλλά θετικό - αν και εντός των υποχρεώσεων ενός Δήμου - «πλύσιμο» κεντρικών οδών της πόλης μετά το πέρας της χειμωνιάτικης κατάθλιψης;

ΥΓ : Εντάξει... υπάρχουν και χειρότερα... (Οδοί Μητρ. Α. Καντιώτη... Καστρισιανάκη... Καλλέργη και αρκετές άλλες).


ΒΕΝΟΣ ΜΑΝΤΟΥΛΙΔΗΣ

Παρασκευή, 4 Μαΐου 2012

Έπαρση ονείρων στο σιδηροδρομικό σταθμό!


Δύο παραφωνίες υπήρχαν στην γενική εικόνα ανακαίνισης στο σιδηροδρομικό σταθμό. Η φθαρμένη σημαία και οι σκουριασμένες αχρησιμοποίητες γραμμές. Την σημαία την υποστείλαμε το Σάββατο σε μια δράση με την συνεργασία του Ομίλου Ενεργών Νέων Φλώρινας και του Συλλόγου Φοιτητών του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Στην θέση της τοποθετήσαμε μια ολοκαίνουρια γαλανόλευκη. Περιμένουμε και τα τακτικά δρομολόγια που θα γυαλίσουν και τις γραμμές.
Η φθαρμένη σημαία, μεταφέρθηκε με πορεία μέχρι την κεντρική πλατεία. Η Γαλανόλευκη είναι το σύμβολο του Ελληνισμού, και στις δύσκολες εποχές που ζούμε, η Ελπίδα, η Αισιοδοξία και η Πίστη στον αγώνα είναι τα πιο δυνατά μας όπλα. Η έπαρση της νέας σημαίας είχε αυτόν ακριβώς τον συμβολισμό. Δεν καταθέτουμε τα όπλα, γινόμαστε κάθε μέρα και πιο δυνατοί.
Η σιδηροδρομική γραμμή της Φλώρινας αποτελεί τον ορισμό της υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας. Μια ακριτική φοιτητούπολη, με τεράστιο φυσικό πλούτο, ομορφιά, δυνατότητες και προοπτικές αλλά ταυτόχρονα μια πόλη που πλήττεται από καλπάζουσα ανεργία και  δύσκολες καιρικές συνθήκες με μεγάλα διαστήματα ολικού παγετού. Οι καλές και προσιτές δημόσιες συγκοινωνίες είναι προϋπόθεση για την αποκέντρωση και το ξαναζωντάνεμα της επαρχίας που είναι αναγκαία για να ξεπεράσουμε την κρίση. Δεν νοείται ανάπτυξη χωρίς τραίνο για την Φλώρινα και αυτό είναι κάτι που το γνωρίζουν και το απαιτούν οι κάτοικοι της Φλώρινας. Περιμένουμε από τους υπευθύνους να κάνουν άμεσα πράξη τις θετικές προθέσεις τους.
Συγκεκριμένα, καλούμε το Υπουργείο Μεταφορών να άρει άμεσα την αδικία και να εντάξει τη Φλώρινα με πλήρη δρομολόγια στη σιδηροδρομική σύμβαση για υποχρέωση Δημόσιας Υπηρεσίας. Ζητούμε την άμεση επανέναρξη των δρομολογίων, έστω και λίγες μέρες πριν τις εκλογές .
Τη φθαρμένη σημεία σκοπεύουμε να παραδώσουμε στον υπουργό μεταφορών κ. Βορίδη, αν τελικά επισκεφτεί την περιοχή μας, μαζί με τα αιτήματά μας.

Κίνηση φίλων τρένου Φλώρινας, http://florinatreno.blogspot.com/
Φωτογραφίες από τη δράση του Σαββάτου: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.344281935626719.94114.152323408155907&type=1
Πληροφορίες: Χρήστος Όροβας, 6932917489

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. τοποθέτηση ενισχυμένης υπερυψηλής περίφραξης


Από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ανακοινώνεται ότι εγκρίθηκεχρηματοδότηση ύψους 10,5 εκ. ευρώ για το έργο: «τοποθέτηση ενισχυμένης υπερυψηλής περίφραξης στο τμήμα «Σιάτιστα – Κορομηλιά» του Κάθετου Άξονα 45 «Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή» και σε τμήματα του κυρίου άξονα της Εγνατίας Οδού από «Παναγιά έως Σιάτιστα», το οποίο προβλέπεται να δημοπρατηθεί εντός του τρέχοντος μηνός.

Μέχρι την ολοκλήρωση της κατασκευής της ενισχυμένης περίφραξης, οι χρήστες της Οδού θα πρέπει να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή και να μειώνουν ταχύτητα στα παραπάνω τμήματα, καθώς διασχίζουν περιοχές εμφάνισης αρκούδας.

Δηλητηριασμένη αρκούδα στους Ψαράδες Πρεσπών

Νεκρή από δηλητηρίαση εντοπίστηκε την Κυριακή, 29 Απριλίου 2012, μεγαλόσωμη ενήλικη αρκούδα στους Ψαράδες Πρεσπών! Το νεκρό ζώο βρέθηκε από ανθρώπους του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πρεσπών (ΦΔΕΔΠ) οι οποίοι ενημέρωσαν άμεσα τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ που έσπευσε στην περιοχή.


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που έκανε η Ομάδα Άμεσης Επέμβασης (ΟΑΕ) του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, όλες οι ενδείξεις μαρτυρούν ότι ο θάνατός της προήλθε από δηλητηρίαση. Άλλωστε, στην ίδια περιοχή πριν από ένα περίπου μήνα είχε εντοπιστεί ως "δόλωμα" με φυτοφάρμακα μια νεκρή αγελάδα. Επιπλέον πάνω στο πτώμα της αρκούδας βρέθηκαν νεκρά έντομα (πιθανότατα δηλητηριασμένα και αυτά), ενώ δεν υπήρχε κάποια άλλη ένδειξη που να δικαιολογεί θάνατο από άλλα αίτια (π.χ. οπές από σφαίρες).

Η αρκούδα ήταν αρσενική, ενήλικη (10-12 ετών περίπου) και βάρους 220-240 κιλών! Η ημερομηνία θανάτου του ζώου δεν είναι γνωστή, αλλά με βάση το στάδιο της αποσύνθεσης στην οποία βρισκόταν το πτώμα, εκτιμάται πριν από περίπου 4 εβδομάδες.

Πιθανολογείται ότι η άτυχη αρκούδα είχε τραφεί με τη δηλητηριασμένη αγελάδα ή από κάποιο άλλο δηλητηριασμένο δόλωμα. Η τοποθεσία άλλωστε που βρέθηκε (μόλις 200 μ. από κατοικημένη περιοχή) ενισχύει το επιχείρημα ότι ο θάνατος προήλθε από δηλητηρίαση. Στην περιοχή των Ψαράδων Πρεσπών αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του Πάρκου, το πρόβλημα με τα δηλητηριασμένα δολώματα είναι ιδιαίτερα έντονο, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν παρατηρηθεί επαναλαμβανόμενα περιστατικά από τον ΦΔΕΔΠ, την Εταιρία Προστασίας Πρεσπών και τους κατοίκους. Ο Πρόεδρος του ΦΔΕΔΠ, Νίκος Γιαννάκης, απηύθυνε έκκληση για να σταματήσει η παράνομη αυτή πρακτική: «Είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ότι τα δηλητηριασμένα δολώματα είχαν τοποθετηθεί για τη θανάτωση λύκων. Αυτή η πρακτική πρέπει να σταματήσει άμεσα. Η περιοχή είναι μία από τις πιο σημαντικές περιοχές για τη βιοποικιλότητα στην Ευρώπη και αποτελεί έναν από τους κύριους τουριστικούς προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδας και η δηλητηρίαση ζώων αποτελεί κίνδυνο τόσο για την άγρια ζωή όσο και για τη δημόσια υγεία!».

Δυστυχώς, η παράνομη χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων αποτελεί κοινή πρακτική σε πολλές αγροτικές περιοχές της Ευρώπης και σε χώρες της Μεσογείου και πλήττει σημαντικά τα αρπακτικά πουλιά, καθώς και είδη απειλούμενων θηλαστικών, όπως η καφέ αρκούδα (Ursus arctos), ο λύκος (Canis lupus), ο λύγκας της Ιβηρικής χερσονήσου (Lynx pardinus). Μόλις πριν από λίγες ημέρες βρέθηκε δηλητηριασμένος -και τελικά σώθηκε χάρη στην άμεση κινητοποίηση του κτηνοτρόφου που το βρήκε- ο πιο απειλούμενος στην Ευρώπη και την Ελλάδα γύπας, ο Ασπροπάρης, στην προστατευόμενη περιοχή Αντιχασίων Όρων - Μετεώρων του δικτύου Natura 2000!

Σε όλη τη διάρκεια επιχείρισης της Ομάδας Άμεσης Επέμβασης του ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ παρέστησαν εκπρόσωποι του ΦΔΕΔΠ.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Βάσω Πετρίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, 2310 555920 & 6937422537

Τριανταφυλλιά Γκώγκου, Υπεύθυνη Τμήματος Πληροφόρησης, Δημοσιότητας και Εκπαίδευσης. Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πρεσπών, 23850 51870

Μαριάννα Βλάσση, Υπεύθυνη Επικοινωνίας Εταιρίας Προστασίας Πρεσπών, 6947692357
------------------------------------------------------
Περισσότερες πληροφορίες για τα δηλητηριασμένα δολώματα

Η παράνομη χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων και η θανάτωση ζώων, απαγορεύονται σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία από το 1993 και αποτελούν μία πολύ επιβλαβή πρακτική για το περιβάλλον και τη διατήρηση της βιοποικιλότητας. Παράλληλα, αποτελούν πρόβλημα και για τη δημόσια υγεία αφού βάζουν σε κίνδυνο και τη ζωή των κατοίκων της περιοχής και των οικόσιτων ζώων.

Οι βασικότερες αιτίες χρήσης δηλητηριασμένων δολωμάτων για τη θανάτωση άγριων, οικόσιτων ή αδέσποτων ζώων αφορούν σε περιπτώσεις:
Παράνομης χρήσης δηλητηρίων και φυτοφαρμάκων από κάποιους κυνηγούς που θεωρούν την αλεπού ως ανταγωνιστή τους στο κυνήγι, και
αυτοδικίας από παραγωγούς που παθαίνουν ζημιές από σαρκοφάγα ζώα στο ζωικό κεφάλαιο και στη φυτική παραγωγή.
Αντεκδικήσεων μεταξύ κτηνοτρόφων

Από τις αρχές Οκτωβρίου 2010, ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης - Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κρήτης (ΜΦΙΚ) και οργανώσεις από την Ισπανία και την Πορτογαλία υλοποιεί πρόγραμμα με τίτλο «Καινοτόμες Δράσεις για την Αντιμετώπιση της Παράνομης Χρήσης Δηλητηριασμένων Δολωμάτων σε Μεσογειακές Πιλοτικές Περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης» (LIFE09 NAT/ES/000533) με στόχο την αντιμετώπιση της παράνομης χρήσης δηλητηριασμένων δολωμάτων με καινοτόμες δράσεις και μέτρα. Μάλιστα, λειτουργεί δωρεάν τηλεφωνική γραμμή (800 11 010101) που είναι είναι διαθέσιμη καθημερινά 10πμ – 2μμ για την παρακολούθηση των περιπτώσεων δηλητηρίασης ζώων στο νομό Τρικάλων.

Σε περίπτωση που εντοπίσετε νεκρό ζώο ή δόλωμα:
Μην το αγγίζετε, καθώς υπάρχει άμεσος κίνδυνος υγείας.
Επικοινωνήστε άμεσα με τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ στο 2310 555920 και 6957 834668, με το Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Πρεσπών στα 23850 51870 και 23850 51433 ή με την τοπική Δασική Υπηρεσία.